Lake Hawea, zondag 20 december. - Reisverslag uit Waioruarangi, Nieuw Zeeland van Irene Nuiten-Lugtenberg - WaarBenJij.nu Lake Hawea, zondag 20 december. - Reisverslag uit Waioruarangi, Nieuw Zeeland van Irene Nuiten-Lugtenberg - WaarBenJij.nu

Lake Hawea, zondag 20 december.

Blijf op de hoogte en volg Irene

21 December 2015 | Nieuw Zeeland, Waioruarangi

Lake Hawéa, zondag 20 december.
Deze ochtend werden wij wakker in FOX Glacier, regen!
Maar tussen de spetters door hebben we toch nog buiten ontbeten. Het was ook fris, beetje somber weer dus. Ons doel van vandaag was om de gletsjer bij FOX Glacier tebekijken en naar Lake Matheson te lopen om daar de weerspiegeling van de omgeving te zien. Daarna naar Haast te rijden en daar te overnachten. Maar ja om met dit natte weer een gletsjer te beklimmen, weinig zin in. Gelukkig hebben we gisterenavond een prachtige zonsondergang gezien op de gletsjer vanaf een uitkijkpunt. We konden alle besneeuwde bergtoppen zien, Mount Cook enz. en de gletsjer. We besloten dus om dit over te slaan en meteen af te reizen naar Lake Matheson. Deze in de miezerige regen bezocht, was wel mooi trouwens. Maar Peters Pool vonden we veel mooier. Daarna lekker koffie gedronken bij het bijbehorende restaurant. Vervolgens op weg naar Haast.we hadden een mooi uitzicht verwacht bij Knight Point Lookout maar het was zo mistig, we zaten gewoon in de wolken, we zagen niks. Door naar Ship Creek. Het werd wat droger en wat lichter hier een leuke korte wandeling gemaakt, dolfijnen gezien en mooie stenen gezocht op het strand. Toen naar Haast, de camping die we in gedachten hadden werd beschreven als heel mooi. Woehaaaa het was vréselijk. Er was helemaal niemand, het was één kale vlakte en regen. Gruwelijk! Het was nog maar 14.00 uur dus we besloten door te rijden richting Wanaka, eigenlijk onze stop voor morgen. Wat een geluk dat we die keuze maakten. We hebben een schitterende tocht gemaakt door de Haastpass. Het weer werd steeds beter, we lieten de regen achter ons en de zon brak door. De route door de Pass is werkelijk prachtig! Ook nog de Thunder Creek Walk gedaan naar een hoge waterval van 30 meter hoog, en de Two Pools Walk naar twee superblauwe meren. Wat hebben we genoten. Toen kwamen we bij Lake Wanaka, weer wauh! Blauw! Zó ontzettend mooi, en daarna langs Lake Háwea. Prachtig, wat een mooie natuur! Nu staan we op een camping in het dorpje Lake Háwea. We staan aan het meer, het waait hard maar het is heerlijk weer. Wat een verschil met vanochtend en de camping in Haast. Wat een geluk! Willem, we hebben ondertussen een mooi flesje wijn gekocht, we staan bijna bij jou kennissen in de achtertuin, morgen gaan we er heen. Kijken of ze thuis zijn. Daarna door naar de camping bij Lake Wanaka dat is hier maar zo'n twintig kilometer vandaan dus verder een rustige dag.

• 21 December 2015 - 08:05

Willem:

Jammer van het weer bij de gletscher. Maar zo kon je rustig van Lake Hawea genieten. Ik hoop dat de missie bij onze kennissen slaagt. Heel benieuwd. Je hebt zo in elk geval een beetje ruimte in je schema. We zullen duimen voor het weer!