westport, wifi, update! - Reisverslag uit Westport, Verenigde Staten van Irene Nuiten-Lugtenberg - WaarBenJij.nu westport, wifi, update! - Reisverslag uit Westport, Verenigde Staten van Irene Nuiten-Lugtenberg - WaarBenJij.nu

westport, wifi, update!

Blijf op de hoogte en volg Irene

17 December 2015 | Verenigde Staten, Westport

Dinsdag 15 december, Pohara
Vanmorgen om7.00 opgestaan. Na een ontbijtje inn de zon om 8.00 vertrokken paar onze volgende bestemming, een camping in Pohara.. Helemaal in het noorden van dit eiland. Nog iets verder dan Takaka. Vanaf Kaikoura via de kustweg omhoog. Wat een schitterende weg. Eigenlijk nog veel mooier dan de Great Ocean Road in Australie vonden wij.De weg loopt echt langs de Ocean en deze is zo diepblauw, lijkt wel Lysterine zeiden de kinderen. En aan de andere kant de heuvelsen bergen met daarop prachtige vegetatie en heel veel schapen.We zagen ook heel veel zeehonden die lekker lagen te zonen of door het water duikelden. Schitterende beestje. Het is neet dolfinarium Harderwijk in het wild. We zijn gestopt om ze van heel dichtbij te kunnen bekijken. Hier troffen we Nieuwzeelanders de ook op vakantie waren. Zij vertelden ons dat het zuiden van dit eiland zo mooi is. Nog mooier? Na de stop zijn we verder naar boven gereden. Door de wijngaarden bij Blenheim. Hier ergens rechtsaf geslagen en na een kilometerslang gravelpad,wat we inreden op advies van een boer, kwamen we uit op een klif bij het water bij Awatere. Hier koffie gedronken en beentjes gestrekt. We blijven ons maar verbazen over hete mooie landschap. We hebben ook nog eens prachtig weer. Wat een geluk!
Het stuk weg tussen Motueka en Takaka ging door een berglandschap. Slinger de slinger omhoog. en om ong. 16.30 uur kwamen we aan op onze camping in Pohara. We hebben een plekje op ong. 20 meter vanaf de oceaan. Vanaf de camper lopen we zo het strand op Jos heeft vandaag gereden, ik heb net gekookt, Hanneke heeft de camper geveegd en Harm en Wout afgewassen. Dus de taken zijn goed verdeeld. Vandaag in ieder geval. Zojuist nog een mooie strandwandeling gemaakt. Het is nu 21.15 uur. morgen gaan we het Abel Tasman National Park in. Misschien daarna nog een nachtje hier, Misschien trekken we verder naar het zuiden.

Woensdag 16 december, Motopiko
Deze ochtend om 6.50 wakker geworden. Het lijkt bewolkt, ik blijf nog even liggen en besluit dan toch maar op te staan. De rest slaapt nog. Buiten hoor ik de golven ruisen. Eerst langs het toilet, wat er weer net zo als overal keurig uitziet en vervolgens het strand op. Na een wandeling van zo'n 45 minuten ben ik terug bij de camper.De anderen slapen nog. Later lekker buiten ontbeten, de zon prikt voorzichtig door de wolken en meteen is het heel warm. We gaan vandaag een wandeling maken en besluiten daarna toch alvast richting Westport te gaan. Voor de wandeling rijden we verder naar boven een prachtige weg vol haarspeldbochten brengt ons naar boven. De laatste 10 km. is gravel. We hebben gehoord dat het kon met de camper maar een beetje spannend wordt het wel. Uiteindelijk komen we uit in Totanarui aan de Anapai Bay. Echt een goudgeel strand. Van hier uit een prachtige klim gedaan, enorm genoten van de prachtige vergezichten over het water en van het regenwoud. Het is heel warm. Daarna terug met de camper naar het zuiden. Onderweg boodschappen gedaan bij de 'Countdown' en gegeten bij de Mc. Donalds. Ondertussen is het koud, bewolkt en winderig geworden en worden we nog verrast door een enorme hagelbui. We zijn uiteindelijk gestopt in Motopiko, Quinney's Bush Camp and Caravan Park. Het is ong. 19.30 uur. Wauh, wat een leuke camping. Het is een echte familiecamping. Heel groot. We staan daar nog samen met een ander stel met kinderen. We verkennen de camping, meer een park. Bezoeken de rivier, waar je ook in kan zwemmen en voeren samen met Quinney de alen. Vanaf vrijdag komt de camping helemaal vol verteld Quinney's ons. Dan start hier de zomervakantie. Nu is het 9 graden. Ik zet de wasmachine aan, we nemen een warme douche en duiken ons bedje in. Benieuwd waar we morgen slapen.

Donderdag 17 december, Motopiko

Het was koud vannacht, 4 graden! Quinney verteld ons dat het in de bergen heeft gesneeuwd, dat is ook hier niet normaal. Gelukkig hebben we een verwarming in de camper. Voordat we uit bed gaan zet ik hem lekker even aan. Daarna de was in de droger en buiten ontbijten, het zonnetje piept er weer door dus het wordt aangenamer. Hanneke zei: "Het voelt net als de meivakantie in Nederland, als we camperen en buiten eten :). We willen vandaag richting Kaikoura en dan daar ergens overnachten. We rijden nu in de camper richting Westport, daar waarschijnlijk even de stad in en kijken of ik ergens met free wifi mijn verslagen en foto's kan plaatsen.
We hebben trouwens een fantastische camper. Top!