Timaru, 27 december, tussen de Kiwi's. - Reisverslag uit Belleknowes, Nieuw Zeeland van Irene Nuiten-Lugtenberg - WaarBenJij.nu Timaru, 27 december, tussen de Kiwi's. - Reisverslag uit Belleknowes, Nieuw Zeeland van Irene Nuiten-Lugtenberg - WaarBenJij.nu

Timaru, 27 december, tussen de Kiwi's.

Blijf op de hoogte en volg Irene

27 December 2015 | Nieuw Zeeland, Belleknowes

Timaru, 27 december, 21.41 uur.
Neergestreken in Timaru dus! Vanmorgen lekker uitgeslapen in Dunedin en wakker geworden met een strakblauwe lucht. Buiten ontbeten en rond 10.00 uur vertrokken naar boven. Ons doel is Timaru, we zien wel. Onderweg o.a. gestopt bij de Moeraki boulders. Bijzonder om al die mooie ronde ballen van steen op het strand te zien liggen. Erg mooi om dit te bekijken. Het verbaasd me ook nu weer dat iedereen er zomaar op mag staan en aan mag zitten en zo. Het is toch miljoenen jaren oud. Net als het versteende bos in Waikawa, Curio Bay. In Nederland zou je volgens mij afstand moeten bewaren, hier mag je er gewoon op klimmen en overheen lopen. Dat hebben we dus ook maar gedaan.
Het was vandaag echt prachtig weer, strakblauw. Wel veel vrij koele wind maar een hete zon. Nu zitten we op een camping in Timaru, een echte familiecamping. Volgens mij alleen maar NieuwZeelanders, bijzonder volkje eigenlijk ook om te zien. De camping ligt midden in deze mooie stad. Vanmiddag nog een mooie wandeling gemaakt naar het strand. Helaas zwemspullen vergeten maar wel lekker pootje gebaad en op het strand gezeten. Er werd veel gezwommen. Daarna bij de KFC gegeten. Net 'ik hou van Holland' gespeeld, nu aan een wijntje en straks naar bed. Morgen proberen we in Akaroa te komen. Onze laatste stop voordat we naar Christchurch gaan. Jammer, maar ook wel weer lekker, terug naar huis!

• 27 December 2015 - 10:17

Willem:

Zo snel al weer naar huis? Moet je nagaan, als we hier dat idee al hebben. Dan moet het voor jullie helemaal voorbij gevlogen zijn. Gaan jullie naar het Top 10 Holiday Park? Ik wilde zeggen: ga dan nog even zwemmen met de dolfijnen. Maar die tours zitten in de vakantietijd meestal al dagen vol. En na de Milford Sound is de harbour cruise ook maar gewoontjes.
    Geniet nog even en goede reis. Pik onderweg maar een beetje winter op en breng dat mee.
    Willem en Ageeth

• 27 December 2015 - 20:30

Greetje Poortvliet:

Nog een paar dagen en dan zit jullie vakantie er al weer op. Leuk om je verslagen te lezen, vooral dat verhaal van jullie bezoek aan de nachtmis, hoe eenvoudig kan het zijn :-)
    Geniet nog ff van jullie laatste dagen en een goede terugreis toegewenst!!