Fox Glacier 19 december - Reisverslag uit Waioruarangi, Nieuw Zeeland van Irene Nuiten-Lugtenberg - WaarBenJij.nu Fox Glacier 19 december - Reisverslag uit Waioruarangi, Nieuw Zeeland van Irene Nuiten-Lugtenberg - WaarBenJij.nu

Fox Glacier 19 december

Blijf op de hoogte en volg Irene

19 December 2015 | Nieuw Zeeland, Waioruarangi

Fox Glacier, 21.40 uur 19 december. Gisteren dus aangekomen in Franz Josef Glacier en daar mijn verslagen kunnen plaatsen. Heel fijn. We stonden daar op een prachtige camping aan de voet van Mount Cook. Vanmorgen naar de gletsjer gelopen, het was warm. Het was een mooie wandeling tot vlak onder de gletsjer. Mooie natuur met veel watervalletjes en mooie heldere beekjes. Daarna hebben we nog de korte route genomen naar Peters Pool. Wauh, wat mooi. Het is maar een klein meertje maar de weerspiegeling van Mount Cook in het water was zo mooi. Echt een spiegel. Vervolgens de camper weer meegenomen naar Fox Glacier. Hier staan we nu op de camping. Morgen willen we hier een Walk doen en daarna gaan we door naar Haast. Het is wel jammer maar we hebben de meeste campings voor de komende twee weken nu wel gereserveerd. In verband met de verwachte drukte die nu duidelijk ontstaat omdat hier gisteren de zomervakantie is begonnen. De route ligt nu dus echt min of meer vast.

• 19 December 2015 - 10:20

Willem:

Hoi,
    je moet maar denken, elk nadeel heeft zijn voordeel. Met gereserveerde campings hoef je niet 's middags om drie uur al te gaan denken dat het misschien tijd wordt om wat te gaan zoeken. Of dat je ergens komt, het zit vol en je moet verder. Het weer houdt zich ook prima, zo te zien al blijft het wel wisselend, zoals je eerder ook al beschreef. Fijn reis verder.
    Willem