Dunedin, tweede kerstdag. - Reisverslag uit Belleknowes, Nieuw Zeeland van Irene Nuiten-Lugtenberg - WaarBenJij.nu Dunedin, tweede kerstdag. - Reisverslag uit Belleknowes, Nieuw Zeeland van Irene Nuiten-Lugtenberg - WaarBenJij.nu

Dunedin, tweede kerstdag.

Blijf op de hoogte en volg Irene

26 December 2015 | Nieuw Zeeland, Belleknowes

26 december, Dunedin, 22.15 uur.
Wat vliegt de tijd! Ongelooflijk de dagen vliegen voorbij! Inmiddels zitten we alweer in Dunedin. De nachtmis in Te Anau was onvergetelijk. Het was in een klein kerkje/gebouwtje en begon om 00.00 uur. In totaal denk ik zo'n 80 mensen. Het kerkje zat vol. Een aantal toeristen zoals wij en verder Locals. De pastoor was enorm in omvang en had erg veel humor. De dienst begon met een kerstlied begeleid door een CD speler, daarna de mis, tweede kerstlied, tevens afsluiting van de dienst, weer begeleid door de CD speler. Om 00.40 uur stonden we, met snoep, uitgedeeld door de pastoor, weer buiten. Hoe eenvoudig en leuk kan een mis zijn. Geweldig!
De camping in Te Anau was erg goed. Eerste kerstdag, gisteren, was het bewolkt, ons doel was niet meer Invercargill maar CurioBay in Waikawa, net als ons oorspronkelijke plan. Daar kwamen we in de loop van de middag aan. Een hele eenvoudige camping gelegen op een klif. Erg primitief allemaal, vooral de kinderen vonden het afzien. Maar heel mooi gelegen, in de ene baai konden we zeehonden zien en in de andere een versteend oerbos en pinguïns. Echt leuk, en je kon er prachtig over de kliffen en het strand wandelen. Het was alleen bewolkt en het waaide vreselijk hard. We schitterende golven en opspuitend water daardoor. Vanmorgen werden we wakker met een strakblauwe lucht en heerlijk weer. Ik heb om 8.00 uur nog een prachtig rondje strand en klif gelopen terwijl de anderen nog sliepen. Bij terugkomst hebben we samen, zoals altijd, buiten ontbeten en daarna zijn we vertrokken naar Dunedin. Een prachtige route onderlangs de kust gereden, grotten bekeken, waar we alleen met eb inkonden omdat ze met vloed onder water staan. Hiervoor moesten we eerst ong. 20 minuten via een bos naar beneden lopen en daarna nog een stuk over het strand. Daarna doorgereden naar een bosmeer en daarna een waterval bezocht. Dit lijkt allemaal heel veel maar tussendoor een prachtige route gereden en op mooie uitkijkpunten koffie gedronken en lekker gepicknickt en genoten van prachtig weer. Echt genieten van de vrijheid van het rijden met een camper. Nu zitten we in Dunedin, weer een erg leuke camping, kneuterig. Morgen willen we de stad even in en dan door naar boven via de kust. We hebben besloten niet meer naar Mount Cook te gaan. Even genoeg bergen en gletsjers gezien. Langs de kust is nog genoeg te genieten. En waar we dan morgen eindigen dat zien we wel weer. Met de drukte vinden we het tot nu toe nog wel meevallen we vinden vast wel ergens een plekje. De laatste twee nachten op de camping in Christchurch hebben we gereserveerd, dat is wel een prettig gevoel.

• 26 December 2015 - 11:01

Erik:

Wat een gave reis. Leuk om te lezen. Veel plezier nog het laatste weekje.

• 26 December 2015 - 11:26

Anita:

Ook hier is het nu 2e kerstdag. Vandaag traditioneel met (dit jaar een deel van :)) de familie. We zullen op jullie proosten! En inderdaad jullie vakantie schiet nu opeens erg op. Geniet er vooral nog even van, zo met elkaar!!

• 26 December 2015 - 15:17

Annemieke :

Hey zus, ook hier vliegt de tijd . Zo snel dat ik te vaak vergeet je prachtige verslagen te lezen. Maar mss ook wel zodat ik niet hoef te weten wat ik allemaal mis :)
    Hier lijkt het wel voorjaar. Het blijft zo'n 14 graden. De waterplanten bloeien en de bloesem loopt uit.
    Gisteren oa naar mama geweest. Lekker mee naar buiten geweest en samen gegeten.
    Net gewerkt. We gaan zo gourmetten. Knn en wij verheugen ons daar altijd op. Dit jaar voor het eerst een kunstkerstboom....ja ... Ik word ouder.... Lekker makkelijk .
    Irene, Jos en kn voor jullie nog een hele fijne week. Goed genieten !!
    Mocht je 1 januari toch nog puf hebben, dan zijn jullie zeer welkom!
    Veel groeten en kus, Annemieke

• 26 December 2015 - 17:14

Willem:

Hoi Jo, Irene en kids,

dat is een kerst die je je nog lang zult herinneren. Zoals wij de Christmas Carols in Port Augusta (je weet wel, you've been there done that) waarbij iedereen in de schaduw kroop met koelboxen vol drank.
    Geef de kinderen nog maar een paar primitieve campings met zeeleeuwen, oerbos en pinguïns, dan kunnen jullie er snel samen op uit terwijl zijn van een jongerenreis naar Benidorm genieten. ;-)