We zijn rond! 29 december 2015 - Reisverslag uit Belleknowes, Nieuw Zeeland van Irene Nuiten-Lugtenberg - WaarBenJij.nu We zijn rond! 29 december 2015 - Reisverslag uit Belleknowes, Nieuw Zeeland van Irene Nuiten-Lugtenberg - WaarBenJij.nu

We zijn rond! 29 december 2015

Blijf op de hoogte en volg Irene

29 December 2015 | Nieuw Zeeland, Belleknowes

Eindbestemming: Christchurch! 29 december 2015, 20.34 uur.
We zijn rond! Ongelooflijk, wat vliegt de tijd!
Gisteren aangekomen in Akaroa, een vulkanisch soort van schiereiland ten oosten van Christchurch. Het was totaal anders dan we hadden verwacht. Op de kaart leek het een behoorlijk onherbergzame kale rotspartij maar in werkelijkheid was het prachtig groen met mooie beboste heuvels, diepe dalen kliffen en riviertjes. Hier en daar sprookjesachtig. Toen we over de rand van de oorspronkelijke krater reden keken we recht in het meer van Akaroa. Blauw! Prachtig. Aan de rand van het meer, iets tegen een heuvel op lag de camping. Wat een cadeautje dat we dit toch nog even meepikten ipv Mount Cook. En het was nog steeds prachtig weer. De kinderen hebben 'smiddags in het meer gezwommen en wij zaten op het strand. Vanmorgen rustig opgestart en naar onze laatste bestemming, Christchurch gereden. Hier zitten we nu op een mooie camping midden in de stad al merk je daar niks van. Er is veel groen en er zijn veel vogels. We zitten lekker buiten aan de koffie, het was en is vandaag wederom prachtig weer. Veel Campers hier, heel gezellig. De mensen komen net aan of vliegen vandaag of morgen terug naar huis. Koffers worden in en uitgepakt. Morgen gaan we met de bus naar het centrum om de stad verder te bekijken. Overmorgen pakken wij hier onze koffers in. Daarna brengen we onze fantastische camper terug naar de verhuurder, deze zit vlak bij het vliegveld en daarna stappen we rond 17.00 uur op het vliegveld naar Sydney, dan door naar Dubai en daarna naar Nederland.
Het was een supermooie vakantie. Het trekken met ons vijven met de camper was weer net zo genieten als in Australie, het land, en daardoor de reis, totaal anders. Gelukkig maar. Twee fantastisch reizen samen met onze kinderen.
Dankbaar dat wij dit kunnen en mogen doen.

• 29 December 2015 - 10:08

Erik Poortvliet:

Jammer dat het er alweer op zit. We hebben genoten van de verslagen en de foto's. Indrukwekkend.

• 29 December 2015 - 10:13

Willem:

En nu komt er nog iets bijzonders, een jaarwisseling op 33.000 voet hoogte. Ergens boven de Indische Oceaan, schat ik zo. Ben benieuwd hoe dat daar wordt gevierd. We wensen jullie alvast een goede vlucht, leuke jaarwisseling en een gelukkig 2016.
    Medio januari is onze dochter in Lelystad jarig, moeten we maar eens kijken of we dan een paar foto's kunnen zien ;-)
    Groeten,
    Willem en Ageeth

• 29 December 2015 - 11:22

Marjo:

Leuk om te lezen al jullie verhalen. Een goede terugreis gewenst. Zie je gauw in het nieuwe jaar. Ben benieuwd naar de foto's.

Marjo