Whalewatching Kaikoura - Reisverslag uit Waioruarangi, Nieuw Zeeland van Irene Nuiten-Lugtenberg - WaarBenJij.nu Whalewatching Kaikoura - Reisverslag uit Waioruarangi, Nieuw Zeeland van Irene Nuiten-Lugtenberg - WaarBenJij.nu

Whalewatching Kaikoura

Blijf op de hoogte en volg Irene

14 December 2015 | Nieuw Zeeland, Waioruarangi

Wat er met het verslag van gisteren is gebeurd dat weet ik niet maar de helft is verdwenen. Het was oorspronkelijk echt niet zo kort hoor Willem ;) Nou ja.... gisteren dus in Hamner Springs naar de bronnen geweest. Oh ja, de dag ervoor nog de heuvel beklommmen. Eenvoudige klim, niet zo ver, maar een prachtig uitzicht. De Hanmer Springs zijjn thermische bronnen die uit de grond komen en waar een heel kuuroord omheen gebouwd is. Het was heerlijk, alhoewel er een behoorlijke rotte eieren lucht hing. Wel genoten van het warme water. 42 graden. Daarna de camper opgepakt en richting Kaikoura gereden. Wat een prachtige vergezichten. De natuur is hier zo mooi, en dan was het nog maar onze tweede dag! Vandaag in Kaikoura op waslvisjacht geweest. Na een tijd zoeken ver op de oceaan toch een mooie walvis gespot. Wat een geweldig grote beesten. Op de weg terug kwamen we in een groep dolfijnen terecht. Mooi! Volgens mij speelden ze een spelletje met ons. Er waren er honderden om ons heen ze duikelden allle kanten op. Terug op de camping om een uur of vier een kop koffie gedaan en genoten van de zon. Het is vandaag prachtig weer. De zon is heet maar de wind is koel. Vis en chips gegeten in Kaikoura, net lekker gedoucht en nu genieten van de avondzon met uitzicht op de bergen enn achter mij de oceaan. Mooi toch?
Morgen vertrekken we richting Takaha, helemaal in het noorden. Een rit van ong. 350 km. dus we vertrekken op tijd!

• 14 December 2015 - 08:18

Willem:

Hoi Irene,

wat leuk, zo'n dagboek ;-). Op die manier beleven we het mee en herleven we het weer. Ja, de dolfijnen bij Kaikoura. Waren ze bij jullie ook van het kleine soort, de zogeheten Hector dolfijnen? 't Is wat met het tijdsverschil, wil ik je een goede (lange) reis naar Takaka wensen, zijn jullie er inmiddels al zo ongeveer.
    Groeten,
    Willem en Ageeth

• 14 December 2015 - 10:34

Aleid:

Hallo alle vijf,
    Jullie hebben geboft, ik herinner me dat Kris met zijn gezin geen walvis hebben gezien, maar de kinderen wel allemaal zeeziek waren.
    Groetjes van hier,
    Kees en Aleid

• 14 December 2015 - 10:35

Ton En Tets:

Hoi, reizigers. Wij zitten nu voor de vijfde dag in ons buitenverblijf. Het gaat uitstekend, hebben onze weg gevonden en voelen ons thuis. Jos de ganzen vliegen over maar landen tot nu toe niet op de wintertarwe. Heb ze goed in de smiezen. Wij lezen dat jullie het naar je zin hebben, fijn. Voor ons komt e.e.a. weer bovendrijven. Genieten, wij lezen met veel interesse het reisverslag. Nog weinig foto's gezien, klopt dat?
    Het weer hier is wisselvallig, regen storm, vanmorgen wat mistig, maar nu een lauw zonnetje maar niet koud.
    Groeten en genieten van de indrukken.
    Ton en Tets.